Veelgestelde vragen

Staat het antwoord op jouw vraag er hieronder niet bij, neem dan contact op. Ik help je graag!

 

Het ontwerpen van je kaart

Kan ik de achterkant van de kaart laten bedrukken? 

Jazeker, bij Marjolein Vormgeving kun je de voorkant, achterkant en beide binnenkanten laten bedrukken.

Wat zijn de voordelen van Marjolein Vormgeving?  

- Persoonlijk contact met ervaren ontwerper
- Elke kaart is in elk formaat om te zetten
- Er is keuze uit verschillende papiersoorten
- Snelle levering: voor 18.00 uur besteld, volgende werkdag in huis
- Bij speciale kaarten verzending in 2 werkdagen
- Enveloppen in meer dan 29 mooie kleuren, vooraf te bestellen

Ik weet niet of het een jongetje of een meisje wordt?  
Dat is geen enkel probleem! Kies dan twee kaarten, de een voor als je een jongetje krijgt, de ander voor een meisje. Als je namelijk een persoonlijk account aanmaakt kun je verschillende kaartjes aanpassen en opslaan. Dus als je kindje geboren wordt, kun je op dat moment bepalen welk kaartje je daadwerkelijk wilt bestellen.
 
Hoe bepaal ik de kleuren van een kaart?  

De kleuren van je beeldscherm geven slechts een indicatie van de kleur van de kaart. Om zeker te zijn van de kleuren van je kaart raden we aan om een proefdruk te bestellen. Je krijgt dan een echte kaart, precies zoals de kaart eruit kom te zien als je het straks gaat bestellen.

Ik wil graag mijn gekozen kaart aanpassen maar het lukt me niet met de editor, wat moet ik doen?  

Wij helpen je graag met het aanpassen van jouw gekozen ontwerp. Stuur een mailtje naar ons en geef aan om welke kaart kaart het gaat en wat je graag veranderd wil hebben. We gaan dan voor je aan de slag.

Kan ik mijn eigen ontwerp gebruiken?  

Leuk als je zelf een ontwerp hebt gemaakt! Deze kun je in de editor uploaden door alle onderdelen los toe te voegen. Alle beelden en achtergronden kun je als PNG/JPG afbeelding uploaden. Wil je graag de elementen uit je ontwerp een eigen kleur kunnen geven? Of een eigen lettertype gebruiken? Maak hier dan een vector bestand van in Illustrator en upload deze als SVG bestand met een zwarte kleur. In de editor kun je deze elementen dan elke gewenste kleur geven, inclusief folie.

Kan ik ook andere lettertypes kiezen?  

Je kunt een keuze maken uit de lettertypes die op de site staan. Het is helaas niet mogelijk om andere lettertypes, die niet in onze editor staan, te gebruiken. Eventueel zou je eigen teksten met jouw opgemaakte lettertypes wel als vector afbeeldingen in kunnen laden. Maak van de lettertypes een vector bestand en upload deze als een SVG bestand met zwarte kleur. Je kunt de tekst dan elke gewenste kleur geven in de editor, inclusief foliekleuren. Ik raad het aan om dan wel alleen te kiezen om de namen en titels in het eigen lettertype te doen. Voor de overige teksten kun je het beste een lettertype uit de lijst kiezen. Dan kun je makkelijk de tekst aan passen bij correcties en is de tekst echt het scherpst.

Ik heb zelf een leuke (clip-art) afbeelding gevonden. Kan ik die gebruiken?  

Je kunt eigen (gevonden) afbeeldingen uploaden bij het onderdeel 'afbeelding' in de editor en plaatsen in je kaart. Let er altijd wel even goed op dat je de afbeelding ook mag gebruiken. Marjolein Vormgeving is namelijk niet aansprakelijk als er een afbeelding gebruikt wordt waar andere mensen wellicht de rechten van bezitten. Dat risico is voor de gebruiker zelf. De afbeeldingen in onze editor zijn allemaal afgestemd met de ontwerpers ervan en kun je zonder problemen gebruiken.

Hoe lang blijven mijn kaarten (ontwerpen) in mijn account staan?  

Jouw kaarten blijven altijd in je account staan, zolang je het account bij Marjolein Vormgeving aanhoudt. Als je jouw account verwijdert, dan verwijder je hiermee al je gegevens, ook je ontwerpen en opgeslagen kaarten worden verwijderd.

Ik heb mijn proefdruk niet opgeslagen/geen account aangemaakt. Hoe kan ik mijn proefdruk terugzien?  

Geen probleem! Als je een account aanmaakt en ons dan een seintje geeft, slaan wij de proefdruk erin op en sturen je dan een mail.

Zijn jullie kaarten duurzaam?  

Al onze kaarten worden gedrukt op FSC-gecertificeerd papier. Verder gebruiken we digitale drukpersen. Omdat we per bestelling precies het aantal produceren wat de klant via onze webshop bestelt, ontstaat nergens in het hele bestel- en leverproces onnodig afval. Het drukproces maakt gebruik van voor de mens volstrekt onschadelijke - dus 100% niet giftige 'droge inkt' (toner), waarbij tijdens het drukproces bovendien niets verloren gaat. Het drukproces maakt geen gebruik van alcohol, oplosmiddelen, ontvlambare materialen of andere chemische stoffen die belastend voor het milieu en voor de mens kunnen zijn.

 

Prijzen

Wat kosten kaarten bij Marjolein Vormgeving?  

De prijs van jouw kaart(en) verschilt per soort kaart, het aantal en gekozen papiersoort. Hoe meer kaarten je bestelt in een keer, hoe scherper de prijs. Bij onze prijzen overzicht pagina kun je de precieze kosten voor de kaartjes bekijken. En als je een kaart bekijkt kun je de prijs gelijk berekenen met de prijzencalculator. Een overzicht van al de kosten vind je hier. Je kunt ook je kaartjes rechtstreeks versturen naar één of meer adressen! Voor slechts €1,25 extra per kaartje (postzegel inbegrepen) worden de kaartjes direct op de mat bezorgd bij familie en vrienden. Hier lees je meer over de prijzen.

Is de prijs inclusief alles?  

Als je een bestelling plaatst bij Marjolein Vormgeving, dan zijn er geen onverwachte kosten: - Alle prijzen zijn inclusief BTW. - Er komen geen drukkosten meer bovenop de prijs - Bezorgkosten in Nederland en België zijn voor bestellingen onder de 50 stuks € 5,75 en voor bestellingen boven de 50 stuks € 6,75.

Wat kost een proefdruk?  

Bestel je voor het eerst een proefdruk? Super leuk! Je betaald voor de eerste kaart die je besteld een speciale prijs. Voor een reguliere kaart betaal je 1 euro. Voor speciale kaarten zoals met folie, een speciale vorm of op hout is dat 2,50-4 euro. Daarnaast ontvangt je ook bij je eerste proefdruk een leuk pakket met o.a. een waaier met al onze papiersoorten en envelopkleuren. Wil je meer proefdrukken bestellen? Dat kan! Je betaald daarna de stuksprijs per kaart. Deze kun je vinden op de pagina van jouw gekozen kaart.

Kan ik korting krijgen?  

Deze vraag wordt vaak gesteld en dat snap ik helemaal ;) Maar ik geef geen korting weg en sta volledig achter de prijzen die ik reken. Ik ben geen groot bedrijf met hoge marges die makkelijk korting kan weggeven. Bestel je meerdere kaarten? Dan zit er automatisch al korting verrekend in de prijs. De prijs voor het drukwerk wordt namelijk bepaald aan de hand van stapelkorting (staffels). Hoe meer kaartjes je bestelt, hoe lager de prijs per stuk. Het formaat en de papiersoort zijn ook van invloed op de prijs. Met de prijzencalculator die je kunt vinden op de pagina van elke kaart kun je makkelijk een berekening maken.

 

Proefdruk

De kleuren van mijn proefdruk wijken af van de kleuren van het scherm, hoe kan dit?  

De kleur van de kaart kan iets afwijken van de kleur op je beeldscherm. Dit komt doordat web en drukwerk verschillende kleurwaadres hebben, namelijk RGB en CMYK. Ook de papiersoort heeft nog invloed op de kleur van de kaart. De ene papiersoort is bijvoorbeeld wat witter als de andere, waardoor de kleur anders zal worden. Het is dus altijd aan te raden om een kleurproef te bestellen om teleurstellingen te voorkomen. Twijfel je over de juiste kleur? Bestel dan een proefdrukje op de juiste papiersoort met verschillende kleuren, zodat je kunt zien hoe ze er in het echt uit komen te zien.

 

Bestellen van kaarten en producten

Tot hoe laat kan ik mijn kaarten bestellen? 

Op maandag t/m vrijdag voor 18:00 besteld, dezelfde dag verzonden. Je ontvangt je kaarten in de meeste gevallen de volgende dag. Speciale klaarten zoals met folie, stans, op hout of kraftpapier hebben een langere productietijd van 1 werkdag.

Ik woon in het buitenland. Kan ik dan ook bij Marjolein Vormgeving bestellen?  

Ja dat kan zeker! Voor de verzending van bestellingen tot 20 stuks zijn de verzendkosten naar België en Duitsland €3,95 en voor bestellingen boven de 20 stuks €4,95. We bezorgen in de volgende landen: België, Bulgarije, Duitsland, Denemarken, Finland, Frankrijk, Griekenland, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal, Slovenië, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk en Zweden. Neem voor de verzendkosten en bezorging over internationaal verzenden contact op. Meer informatie over de bezorgdtijden van internationaal verzenden kun je vinden op de website van PostNL.

Ik heb een bestelling geplaatst maar wil graag nog iets wijzigen (papiersoort, aantal kaartjes, tekstfouten). Kan dat?  

Bestellingen die je plaatst, gaan bijna direct in productie. We raden je aan om ons direct te mailen. Wij kijken dan voor je of je bestelling al in productie is, of dat we je bestelling nog kunnen annuleren, zodat je een nieuwe bestelling kunt doen.

Waar kan ik mijn opgeslagen kaarten terug vinden?  

Log eerst in op de website met je mailadres en wachtwoord. Ga daarna naar ACCOUNT en kies voor EIGEN COLLECTIE. Je ziet hier je opgeslagen kaarten staan. Klik op de kaart die je wilt bewerken en kies daarna voor BEWERKEN. Je bent dan weer in de kaartopmaker om aanpassingen te doen. Heb je de proefdruk niet opgeslagen? Lees dan het antwoord hierboven onder het kopje 'Het ontwerpen van je kaart'.

 

Verzending en levering

Betaal ik verzendkosten? 

Bezorgkosten in Nederland en België zijn voor bestellingen onder de 50 stuks € 4,95 en voor bestellingen boven de 50 stuks € 5,95. Wil je jouw kaarten rechtstreeks laten verzenden aan allen familie en vrienden? Voor slechts € 1,25 per kaartje worden de deze direct op de mat bezorgd, de postzegel is hierbij inbegrepen.

Kan ik mijn kaartjes rechtstreeks versturen naar familie en vrienden? 

Jazeker! Wij bieden een speciale direct verzendservice waar je zelf al jouw adressen kan toevoegen. - Kies bij het bestellen voor rechtstreeks verzenden. - Vul daarna al jouw adressen toe. Dit kun je handmatig doen of het is mogelijk met een Excel bestand meerdere adressen tegelijk te uploaden. Download het voorbeeld adressen Excel bestand hier.

Kan ik een deel van mijn kaartjes naar mijzelf en het andere deel rechtstreeks laten versturen? 

In dit geval adviseren wij om 2 bestellingen te plaatsen. Een bestelling voor jezelf door 'Pakket bestellen' te kiezen in het bestelformulier. Bij tweede bestelling die je graag rechtstreeks naar vrienden en familie kies je voor 'Rechtstreeks verzenden' daarna kun je alle adressen invoeren of uploaden met een Excel bestand.

Vanaf welk aantal kaarten wordt mijn bestelling pakketpost? 

Bestellingen vanaf 20 kaartjes of enveloppen worden als pakketpost verzonden. Indien er minder dan 20 kaartjes of enveloppen worden besteld dan worden deze met de reguliere post verstuurd als brievenbuspost. Hou er rekening mee dat reguliere brievenbuspost iets langer kan duren. Dit is afhankelijk van de bezorgmomenten, in Nederland van dinsdag t/m zaterdag, meestal binnen 24 uur.

Mijn kaarten zijn niet op tijd geleverd, wat nu? 

Voor de verzending maken wij gebruik van PostNL in Nederland en Bpost in België. Als je jouw kaarten op tijd besteld hebt, maar niet binnen de verwachte levertijd hebt ontvangen, laat dit ons direct weten via het contactformulier. Wij gaan dan gelijk achter je pakketje aan om ervoor te zorgen dat je het alsnog zo snel mogelijk in huis hebt.

Kan ik mijn bestelling retour sturen? 

Alle bestellingen op Marjolein Vormgeving zijn maatwerk, elk besteld kaartje wordt speciaal voor jou gedrukt. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op onze bestellingen, je kunt je bestelling niet retour sturen. Marjolein Vormgeving garandeert echter een 100% klanttevredenheid op al haar diensten. Wij vinden het namelijk belangrijk dat jij als klant tevreden bent. Bekijk meer informatie over onze garantie.

Kan ik achteraf betalen? 

Ja, dat kan. Soms kan het voorkomen dat het niet lukt om met de reguliere online betaalmethodes te betalen. Neem dan contact met ons op, zodat wij achteraf een factuur kunnen sturen. Binnenkort stappen we over op een andere aanbieder van online betaalmethoden, waarbij ook voor de optie after-pay gekozen kan worden.

Ik woon in België. Geldt daar een speciale levertijd voor? 

Ben je een klant uit België;, dan zijn de levertijden voor proefdrukken net wat anders dan in Nederland. Proefdrukjes en bestellingen met minder dan 20 kaartjes worden in België binnen 5 werkdagen geleverd. Wanneer je de bestelling op maandag t/m vrijdag en zondag voor 18.00 uur doet, worden de kaarten dezelfde dag nog gedrukt en verzonden. Dat houdt in dat we de bestelling aan PostNL geven. In België wordt dit overgedragen aan Bpost die de bestelling binnen 7 werkdagen bij jou aflevert. Wij hebben hier helaas geen invloed op. Bestel je meer dan 20 kaarten, dan gaat jouw bestelling met de pakketpost mee. Op maandag t/m vrijdag en zondag voor 18.00 uur besteld = dezelfde dag nog gedrukt en aan PostNL geleverd (bij speciale kaarten met 2 werkdagen). PostNL draagt het pakket over aan bpost om het pakket bij jou af te leveren. Normaal gesproken wordt het pakketje op de eerstvolgende werkdag bezorgd. Zo kan je snel de kaarten aan je familie en vrienden sturen.

 

Enveloppen

Kan ik mijn enveloppen vooraf bestellen? 

Dat kan! De enveloppen bestel je gemakkelijk vooraf via deze link. Heel handig, want dan heb je genoeg tijd om ze op je gemak te schrijven. 

Welke envelop zitten er bij de kaart? 

Je kunt voor de enveloppen kiezen uit meer dan 29 verschillende kleuren. Het is geen verplichting om enveloppen bij je kaartjes te bestellen, maar wel erg handig natuurlijk. Wil je een andere kleur enveloppen dan de standaard kleuren, dan kan dat uiteraard. Neem daarvoor even contact met ons op via het contactformulier, dan komt het prima in orde. Houd er wel rekening mee dat afwijkende wensen en kleuren vaak wel iets duurder zijn. Uiteraard informeren we je hierover vooraf.

 

Postzegels

Zijn postzegels bij de bestelling inbegrepen? 

Nee, die zijn niet inbegrepen. Je kunt bij het postkantoor postzegels of indien van toepassing speciale geboortezegels kopen. Deze hebben dezelfde prijs als een gewone postzegel maar zijn speciaal voor geboortekaartjes ontworpen.

Hoeveel postzegels moeten er op mijn kaart? 

Voor deze vraag verwijzen we je door naar de website van PostNL: hier kun je precies zien hoeveel postzegels op je envelop moeten - dit is namelijk afhankelijk van het gewicht. Voor enkele kaarten is dit eigenlijk altijd 1 zegel, tenzij je extra post toevoegt in de envelop. Op zware dubbelgevouwen kaarten of kaarten die bestaan uit meerdere kaartjes moeten vaak 2 postzegels. Let op: Voor post in België (Bpost) geldt dat vierkante kaartjes met 2 postzegels verstuurd moeten worden. Meer informatie op de Bpost website.